Once Upon Publishing

Sammanfattning Fulfilment

Uppdaterad


3/3 

Paypal
Pågående kommunikation med PayPal, vi väntar på lite svar från dem och därefter startar live och A/B-test.

Trustpilot
Vi lägger till en länk till trustpilot i webbappen efter att en beställning är slutförd. Vi fortsätter undersöka hur och var vi via mejl vill få in länk/hänvisning till att lämna recensioner.

Utcheckning
Vi har lagt till en varning vid utcheckning om att bokformat behöver väljas för samtliga böcker, om användaren vill beställa fler än 1 fotobok. Tidigare kunde användaren komma vidare i beställningen om bokformat inte valts för samtliga böcker.

Adress
Vi har lagt till att adressraden i bekräftelse-sheetet är uppstaplat så som adressen anges i användarens land, dett gäller både i webb och app och det är även ändrat i orderbekräftelsen.

Buggar
"No internet"-sheet har inte synts när kund försöker att ta bort en bok från varukorgen, detsamma gäller när kund försöker att lägga till fler böcker.
Admin
Reproduktion av böcker ska inte vara möjlig utan att ha valt en bok att reproducera.


17/2


Welcome-koden

Giltighetstiden tas bort helt och hållet från och med nästa release, måndag 20/2!  
Banner i app tas bort och vi tittar på push-notis som skickas via mejl istället, för att påminna användaren om att hen har en kod att använda.

Nya benämningar på våra tre bokformat

Från och med måndagens release 20/2 ändrar vi benämningen på våra böcker till Hardcover Large, Hardcover Medium, Softcover Medium. 

Nya betalsätt

Sofort kommer att A/B-testas från och med måndag 20/2 för användare i Österrike och Tyskland. Sofort kommer inte att implementeras i Switzerland på grund av att Sofort bara fungerar med betalning i Euro.

Viktigt att veta gällande Sofort!
Det kan ta upp till 14 dagar innan betalningen kommer in till vårt konto, men detta kommer inte att påverka leveranstiden till våra användare. Vi kommer att ta risken att skicka ordern innan pengarna är mottagna, men detta påverkar oss när det gäller en återbetalning som ska göras av olika anledningar. Vi kommer inte att kunna återbetala via Stripe förrän pengarna har kommit in till oss.
Avbryter användaren sin beställning själv så går däremot återbetalningen på en gång.
Vi kom överens om att vi ska ta en separat genomgång gällande vad detta innebär för CC!

PayPal fortsätter att arbetas på för kommande implementering.

Mailgun

Vi har haft problem med att våra användare har varnats för fishing, gällande våra utskick om återställning av lösenord, men vi hoppas att en lösning kommer till nästa vecka (vecka 8). En URL har ändrats i templaten som skickas ut, och framöver kommer vi även att kunna designa dessa mejl själva!

Övrigt

  • Nämnt att det vore bra för CC om vi framöver kan se vilken font, och färg på omslaget (när det är live) som användaren valt att beställa vid köptillfället i Admin.
  • Text om tull i Norge är nu borttagen! 
  • Vi tittar på hur vi kan få in mer reviews till Trustpilot.

20/1

Sprint review Fulfilment

Mycket buggfix och underhåll har gjorts under denna period.

Together-koden

- Efter en hel del buggar upptäckts gällande denna kod, och mycket ärendehantering hos CC kring denna, så har besluted tagits att koden ska tas bort helt. Som som använd den hittills kan ju inte använda den igen, och dom som inte använt den vet ju inte om att den existerat heller. Poängen med koden var att locka folk till samarbeten. Men det behovet känner vi inte längre att vi behöver.

Feedback-förfrågan efter order

-Efter en beställning har lagts får kunderna numera en förfrågan om dom vill lämna lite Feedback. Dessa mail har hamnat hos CC, vilket dom inte bör, och kommer framöver omvandlas till en digital enkät istället som Diane har hand om att sammanställa. Ett framtida samarbete mellan CC och Diane ska tas fram för att inga feedback eller feature requests "faller mellan stolarna" 

Nytt testsystem

- Ett nytt automatiskt testsystem håller på att testas för att underlätta testningsarbetet för utvecklarna.

Övrigt

- LinusW ska ta en runda med STRIPE om varför reserverade belopp fortsätter sker. Önskar få mer "kött på benen" från vad kunderna skickar in för bilder från sina banker. Är det några banker som sticker ut tex?
- Att få våra fraktlänkar att uppdatera sig själv automatisk då nytt fraktbolag tas över verkar inte ska gå.
- Lägga till nytt leverans-telefonnummer vid adressändring i Admin har trillat mellan stolarna och ska fixas.
- När Welcome-kodens giltighetstid ska bli oändlig är lite oklart än


28/10

Sprint review Fulfilment

Cancel order in webapp

-En ny status i Admin kommer komma, som heter Create.
Denna status visar bara att kunden startat på en beställning men inte gjort klart den. Tex inte fullföljt betalningen. Först när order är lagd fullt ut byter den till Queued. Klockslaget kommer då uppdateras för orden då ordern faktiskt betalades och gjordes klart. Men vill man se när köpet påbörjade så syns det i States.
Detta innebär att en kund kan ha en created order liggandes mer eller minder för alltid, om kunden aldrig faktiskt beställer nått. Skulle kunden välja att testa beställa från en ny enhet, så kommer detta vara under samma ordernummer. Dvs, det ska inte finnas flera olika ordernummer för olika misslyckade orderförsök. Allt ska ligga under samma numera.
Oklart nu om det är första försöket eller sista (lyckade)försöket som syns som orderplats i Admin, dvs om man bytt från app eller webb tex. Simon ska testa mer.

-Refunden av en avbruten order av kund är nu implementerad och klar hos Fortnox.
En kommentar i Admin om att ordern refundats är det som saknas, men Tony ska fixa det.

-Tracking har satts i nya orderstatusvyn. Har saknats vissa tracking-punkter


Betalmedel

Bancontact är implementerat och klart för Belgiska kunder. Kommer synas en ikon i appen vid betalningsinfo att det går att betala med + betalkort.

Då Paypal-diskussionen drar ut på tiden så ska vi börja titta på GooglePay och ApplePay som alternativ, då dessa funkar med stripe redan.


Terms & Condition-mailet

Utskick

  • Användare vid utskick: 2,153,822

  • Meddelanden levererade: 2,098,488

  • Lyckad leverans: 97.4%

Öppningsfrekvens: 61.6% just nu men ökar.


En förtydling i framtiden Terms & Condition-mail ska ses över om att detta är ett lagligt mail som skickas ut eftersom användaren faktiskt har ett konto hos oss än, och inte bara för att vi kände att random människor behövde veta detta


Övrigt

-Dubbelbetalningarna som varit i veckan kan ha berott på STRIPES API-strul som var.
-Mailchimp rensades förra veckan på mailadresser som bara studsar vid nyhetbrevsutskick.
-Frågan att förlänga Welcome-koden har lyfts och verkar inte vara allt för svårt. Ska ses över mer. Lisa och Frida bjuder in berörda människor till möte v45.
-Möjligheten att lägga till mottagarens telefonnummer (och kanske t om mail) har börjats på lite smått
-Betalmetoden Bancontact går internt under namnet Banankontakt 😆


14/10

Sprint review Fulfilment

Cancel order in webapp

Pga andra saker som behövts prioriteras, så har fortnox-implementeringen för de automatiska returerna (vid avbruten order av kunden själv) försenats, och det i sin tur -själva releasen för cancel direkt i app.
Pga API:n så blir det bara webbversionen som får denna funktion till och börja med, då färre kunder använder webben. Men det spelar ingen roll om du har beställt från app eller webb. Du kan ändå avbryta en order via webben.

Ny status i Admin:

En eventuell mätning på avbrytningarna kommer sättas, för att se under vilken tidsperiod kunderna avbryter ordern som mest. Efter 10min? Eller 3,5h?

I kundens app kommer dess tidzon, då order lades, stå med hela tiden. Alltså ingen nedräkning från när 4timmar har gått.
Vid steg 2 så kommer det stå att ordern gått i tryck fasten den inte gått i tryck egentligen hos tryckerierna.

Trycker du på Avbryt, så får du upp denna ruta för att säkerhetsställa att du verkligen vill avbryta.

Skulle det vara så att du står och "tittar" på avbryt-knappen när 4timmar-gränsen passeras, så kommer denna varning att komma upp för användaren.

E-mail functionality

Firebase är långsammare IRL än i staging. Det tar längre tid än planerat att synka alla våra användare för att kunna skicka ut mailet om nya Terms & Condition.
Testmail till alla anställda har gått ut.


Finish API align web-app - updated checkout/shopping cart and new payment solution

- I och med att hela utcheckningen byggs om, så har det varit mycket buggfix. Behövs fler testare!

- Den nya betalningsdelen i appen är PCI complient (oklart vad det menas). Men DU kan nu scanna av ditt betalkort istället för att skriva in allt för hand.
Autoamtisk betal-land kommer stå i betalningssteget. Dock så måste USA lägga till sin stat för att kunna betala.

- Varningar om eventuell trasig bok kommer komma redan när man försöker lägga till boken i varukoren, och Inte när man vill trycka sig vidare efter bokval/rabattkod.

-Möten med PayPal och Stripe fortgår. Förhoppningsvis kan detta leda till något riktigt bra. Bl.a fler valutamöjligheter tex.


Övrigt!

- Frida ska höra med sin revisor om vad som egentligen behövs vid VAT på en orderbekräftelse, då det inte är en faktura. Linus vill ha exempel på vad kunderna efterfrågar.

- Lägga till lev.adressens telefonnummer ska ses över. Finns med i en backlog men inte kommit längre.


1/9

  • Abandonned cart - LIVE MÅNDAG. 

Kommer skickas ut en pushnotis efter 48h - efter 48h till skickas ett mail.
Var uppmärksamma på kommetarer från kunder. Tycker de att notiserna är jobbiga? 

  • Google Pay - LIVE MÅNDAG
  • RPI AU ska sluta trycka fotoböcker så RPI söker nu en ny printpartner i AU. Kommer mest troligen ske först i början på nästa år

15/9 

  • Nästa Söndag 24/9 går abannoned cart nudgen ut. Ingen push bara mail.
    Kod getiddone25. 33 000 pers får mailet.
  • Google Pay live
  • Undersöker free shipping USA. Något som är av stort värde på den marknaden. 
  • Jobbar på med express checkout. 
  • Verkar inte akutellt med express shipping. Går inte snabbare och tydligen dyrt. Ev express i Usa.
    Kanske att vi kan erbjuda express när det kommer till produktionstid.
    Frågade Linus W vad RPI då gör när vi på CC ber dem skicka med express. Han tror att de endast prioriterar den specifika ordern högre då, men han ska gräva vidare. Vi diskuterade om vi kan lägga till ett val om kunden vill påskynda prodtiden mot en kostnad, då detta känns viktigt för kunderna.

 

warning Created with Sketch.