Once Upon Publishing

Leveransproblem

Uppdaterad

Överskriden produktionstid på grund av produktionsfel = försenad leverans:

  • Åtgärd 1: Kompensera med en rabattkod på 20%
  • Åtgärd 2: Återbetalning upp till 50%


Försenad leverans/ Har inte mottagit leverans efter normal leveranstid

  • Är det RPI så kontrollera först så att ordern inte ligger i returdokumentet.
    Ja: Informera användaren att paketet gått i retur. Template: Retur mot kund (skriv om den)
    Nej: Kontrollera trackinglänken och be användaren att bekräfta sin leveransadress. 
  • Kolla trackinglänken då paketet ibland är levererat till ombud.
  • Ibland står paketet som levererat.
    Template "redan levererad".

    Om användaren återkommer utan att ha fått paketet:


    Använd template: Står som lev, är ej enligt kund. Obs! Det finns två stycken, en "kort tid" och en "lång tid", utgå från när ordern beställdes.

Användaren har angett fel leveransadress:

  • Om ordern går att avbryta - gör det och be användaren att lägga en ny order med rätt leveransadress. Återbetala den avbrutna ordern eller skicka en rabattkod med fixed amount. 
  • Om ordern inte är skickad så kan vi ändra leveransadress direkt i Admin eller via Prepri - kolla så att användaren återkopplar från samma mejladress som order/konto, alt. ska kunna ange ordernummer, helst också veta angiven leveransadress.

DHL/PostNord har levererat order till fel ombud

Gäller ordrar från Markbladet. Fraktbolaget har levererat order till fel ombud trots rätt leveransadress i order.

  • Be användaren att ta kontakt med fraktbolaget. Template: Leveransproblem, kontakta fraktbolag

RPI har levererat till fel adress:

  • Kontrollera att adressen stämmer i admin.
  • Kontrollera om ordern finns i returdokumentet, annars lägger du själv in ordern och anger vilken åtgärd tryckeriet ska ta när ordern har returnerats.
  • Om det har gått lång tid efter att du skrivit in den i returdokumentet och ordern aldrig kommer i retur så reproducerar vi. Ändra till "Destroy" i rullgardinen i returdokumentet. Tips. Bocka i "Följ upp" på mailet i kundo.


Mer info kring leveranstider finns här och på hemsidan.
Mer info om hur vi spårar leverans här.
Mer info om borttappade leveranser här.
Leveranser till Åland här.
Tullavgifter här.


Vi har fått ett mail från FedEx eller DHL där de begär en uppdaterad faktura:

  • Vidarebefordra mailet till Markbladet och efterfråga en uppdaterad faktura.
  • När Markbladet återkommer, skicka den uppdaterade fakturan till FedEx eller DHL beroende på vem som begärt den.



warning Created with Sketch.