Once Upon Publishing

Djupgående onboarding

Uppdaterad

Djupgående genomgång av samtliga program och arbetsätt som CC-teamet gör, görs av resterande team dag 3 och framåt.


Våra produkter
- Presentera våra produkter. Förklara vad som skiljer dem åt.
- Vilka layoutalternativ finns?
- Var finns ordernumret i böckerna.
- Priserna varierar på boktyp och sidantal och även på val av papperstyp.

Trädgården — CC's interna FAQ
-Visa var man hittar till Trädgården och hur den fungerar.
-Visa var man skriver nya/redigerar guider

Customer Care-dokument
-Tidigare var detta CC's "Trädgård", men detta dokument har nu fått ett annat syfte.
-Visa alla flikar och vad respektive slide betyder.

Kundo — CC's ärendehanteringssystem
-Gå igenom upplägget av Kundo. Hur ser det ut i olika vyer, vad betyder vissa saker, hur filtrerar man.
-Var lägger man till Taggar / Tilldelning / Kommentarer / Standardsvar i ett mejl.
- Gå igenom vikten av att använda funktionen "Väntar" och hur det fungerar.
-Gå igenom Webbformulärets uppbyggnad för att förstå mallen som är i mejlen.
-Var hittar man statistik / Inställningar för färdiga svar, automatiska regler etc.
- Skicka in ett mejl via supportformuläret från egen mejl för att få en förståelse för kundens resa och för att få se hur vårt autosvar ser it.
- Berätta om skillnaden på inkomna mejl från supportformuläret/annan väg och hur vi ser skillnad på det.
- Hur mejl som vidarebefordrats från skräpposten ser ut
- GDPR

Våra tryckerier — hur samarbetar/kommunicerar vi med dem
-Vi sköter all kontakt med tryckerierna via mail (Maia pratar ibland i telefonen med tryckerierna)
-Ska vi reklamera en order så mailar vi in till RPI eller Partnersupport men inte till svenska Markbladet.
-Vi sköter all kontakt med fraktbolagen i Sverige, men för ordrar tryckta av RPI är det RPI som sköter all kontakt.
- Visa PostNords portal och dess funktioner
- Visa RPI's portal och dess funktioner
-GDPR

Admin — Vårt ordersystem
-Gå igenom fält för fält vad allt betyder. Tryckeriernas förkortningar och vad de olika statusarna betyder.
-Visa att det går att söka i Admin på olika saker/sortera fram olika önskemål, söker på boktitel etc.
-Öppna en order och gå igenom samtliga fälts betydelse.
-Sök på en kund (alt er själv) och gå igenom alla flikarna på en kunds konto.
-Gå igenom Hamburgermenyns alla funktioner.
-Gå in på Discount Codes och visa skillnaden på Generell och Privat, även hur man skapar/ändrar en rabattkod.
- Granskning av bilder
- Vad vi gör när vi har blivit utloggade från Amazon
- Berätta vad ordrar som fastnat under "Address" betyder
- GDPR

Prepri — Markbladets egna ordersystem
-Visa var man loggar in och trycker sig vidare för att komma till våra ordrar
-Förklara skillnader på färgkoder på ordrar.
-Visa var man ändrar adresser, avbryter order och hur det ser ut om det inte går att göra ändringar.
-Glöm inte nämna vilka saker som görs direkt i Prepri vs i Admin!

Amazon — kundernas PDF-filer
(Nicholas fixar tillgång)
-Visa var man hittar till kundens PFD-fil av sin fotoboks inlaga och omslag. Det går både att ladda ner en PDF och/eller bara öppna den.
-Visa hur man går via hamburgermenyn för att se eller ladda ner kundens orderbekräftelse
- GDPR

Firebase — kundernas konto och bilder
(Hans fixar tillgång)
- Visa hur man via kundens mailadress kollar inloggningsinfo samt hur man får fram Firebase user ID.
-Man kan nå kundens bilder via 2 sätt; inne i en order och i Firebase Products.
-Gå igenom Metadatan
-GDPR

Stripe (genom Admin) — vårt betalningssystem för samtliga betalningar.
-Genomgång av Stripe hur korrekta transaktioner ser ut vs. misslyckades transaktioner.
-Visa var man gör en återbetalning samt ångrar en återbetalning.
-Visa var man kan läsa/skicka kvitto på transaktionen och vikten av att skicka ett kvitto efter genomförd återbetalning.
-Visa hur man kan söka efter kunder för att hitta "dolda" transaktioner.
- Dispyter
- GDPR

Returlistorna -gäller bara RPI
-Gå igenom ett av dokumenten och förklara vad allt betyder.
-Visa var man hittar RPI's egna förklaringar.
-Berätta hur flödet går till om det är RPI som är "först på bollen" med en retur eller om det är vi.
-Tryck på att det är upp till oss att hålla reda på och fortsätta jaga returkunder så böckerna inte hinner förstöras/inte går att reproduceras om
-Vi har delat upp veckorna och huvudansvararet för returlistorna varannan vecka. Deltidare tar returer om tid finns på kvällar och helger.

Fraktfrågor - Hur hanterar vi inkommande ärenden som rör frakt, vad tar vi för actions vid borttappat paket/försenad order osv. Visa guide "Spåra leverans", samt "Borttappad leverans/kompensation".
-GDPR

Link Mobility — För att kunna skicka sms till kund
-Visa var man hittar inlogg och kundnummer i 1Password och trädgården
-Gå igenom vilka rutor man ska lägga vilken info.

Slack
- Kolla så att vår nya stjärna är med i alla relevanta kanaler!
- Visa pinnade inlägg, reminders, sökfunktioner
- Berätta om vad kanalerna används till
- Skillnad på Customer dev/teamkanaler. Länk till produktteam.
-GDPR

Google Drive - Hur fungerar det och vad hittar man där?
- Visa autogenererade screenshots

Brilliant - Hur fungerar det?
(Maia fixar inlogg)

Tilläggstjänster Google Chrome
- Google translate

ChatGPT
- Inlogg (dubbelkolla med Maia)
- Visa färdiga prompter/templates och hur vi använder det

Sist ut — Börja ta ärenden under uppsikt
-Presentera och ta fram enkla ärenden
-Förklara, visa och berätta och uppmana till att tänka högt :)

LYCKA TILL OCH VÄLKOMMEN!

Guide taggad med: Inskolning Upplärning
warning Created with Sketch.