Once Upon Publishing

Mejlhantering

Uppdaterad

Här är guiden om hur vi arbetar i Kundo.

Våra rutiner i Kundo:

  • Mejl med hög prio är alltid prio, även om det finns äldre mejl i inkorgen
  • Vi arbetar oss uppifrån och ned (äldst till nyast), plocka på dig ett gäng ärenden (tilldela).
    Vi arbetar inte direkt från inkorgen.

Flera mejl från samma användare:

Siffran bredvid användarens mejladress visar hur många mejl användaren skickat till oss. Det kan vara i samma ärende eller flera olika trådar. Klicka på siffran för att länkas till de andra mejlen.

Gör då så här:

  1. Plocka på dig samtliga, eller tilldela till den kollega som har svarat på eller tilldelat sig ett av mejlen redan.
  2. Svara bara på ett av mejlen användaren skickat (men besvara även eventuella frågor från de andra mejlen också)
  3. De mejlen vi inte svarar på hanterar vi så här:
  • Ta bort eventuella språktaggar
  • Tagga med "Svarat i annan tråd"
  • Markera som "Klart"

Autosvar och spam.

Autosvar: tagga med "autosvar" och markera som "Klart". Dessa ska inte tilldelas någon.

Spam: Klicka på "Ta bort" och välj sedan "Markera som spam och blockera alla mail från xxx" (i de lägen det känns relevant)


Sjuk, ledig eller vab?

När någon av oss är borta från jobbet hjälps vi åt att tömma den kollegans inkorg. Detta genom att ta bort tilldelningen på samtliga mejl i kollegans inkorg, så att de hamnar under otilldelade, förslagsvis redan på morgonen om man vet att kollegan ska vara borta.

warning Created with Sketch.