PostNord Business Portal
Via PostNords Business Portal kan vi själva skicka en QR-kod (förbetald returetikett) till kunds mejladress.
Inloggningsuppgifter och länk finns i 1Password!
Denna tjänst använder vi vid en förväxlad order/förväxlat innehåll som skickats från Markbladet.
OBS!
Vi skickar fortsatt mejl till Markbladet när en förväxling har skett!
1. För att skapa QR-koden så klickar vi på "Track & Trace" i menyn till höger, och sedan på "Utgående":
2. Sök på vårt ordernummer i sökrutan:
3. Klicka på rätt order:
4. Klicka på "Åtgärder" och sedan "Visa QR-kod för retur":
5. Bocka i "Skicka QR-koden som e-post" och säkerställ att det är rätt mejladress:
6. Klart!
Det enda kund behöver göra är att ta med sig QR-koden och paketet till ombudet, där ombudet sedan scannar koden och skriver ut en förbetald returetikett som kan sättas på paketet.
Såhär ser mejlet ut som skickas till kund:
Och kund får även en notis i PostNords app som ser ut såhär: