Reklamationer - RPI
Våra användare kan reklamera sina böcker och prints, men vi tar dem aldrig i retur på grund av att produkterna är personliga.
Vi har möjlighet att reproducera en order i upp till 90 dagar efter att ordern har beställts. Efter det så raderas PDF-filen på grund av GDPR.
Vill användaren reklamera sin order efter 90 dagar så behöver vi göra en bedömning gällande om vi godkänner reklamationen eller inte. Godkänner vi reklamationen så kan vi skicka en rabattkod för en ny beställning om boken eller printsen finns kvar på användarens konto. Är produkten raderad från användarens konto så gör vi för tillfället en egen bedömning gällande lösning.
Hör felet till produktion inom 90 dagar från beställningsdatum så skickar vi istället en reklamation/claim till berört tryckeri.
Exempel då vi kan be om ersättning från tryckerierna gällande produktionsfel:
Tydligt tryckfel gällande text eller bilder
Färgfläckar inuti boken/på printsen
Lösa sidor
Skador inuti boken/på printsen som vi inte tror har uppstått under frakt
Förväxlat innehåll
Använd dig av template "Får jag titta i din PDF?"
- Vi ber om bilder på felet i användarens bok/prints, om du inte redan har fått tillräckliga bilder.
- Om nödvändigt ber vi även om att få titta på användarens uppladdade bilder i Firebase.
Tycker du att det är ett tydligt produktionsfel? Följ dessa steg:
Reproducera boken/printsen, se denna guide.
Mejla servicedesk.NLD@rpiprint.com
RPI USA: partnersupport@rpiprint.com
Använd dig av template “RPI Claim report”
Fyll i samtlig information och bifoga bilderKommentera i Admin vad tryckfelet gäller
Erbjud användaren kompensation för vårt misstag, se denna guide.
Är reklamationen godkänd står RPI för kostnaden.
Är reklamationen inte godkänd så meddelar dem dig och vi debiteras.