Once Upon Publishing

Varukorgsproblem före betalningssteg

Uppdaterad

Denna guide kan du använda ifall ärendet rör betalproblem, både betalningar som är genomförda men även betalningar som inte går igenom. Nedan beskrivs olika scenarion:

Problem 1: Ordern ligger som created i admin, kund tror att ordern har gått igenom då hen ser att beloppet är draget från konto.

  1. Kolla admin så order ligger som created 
  2. Kolla så att det inte finns en betalning i Stripe 
  3. Skicka färdiga svaret "created, reserverat belopp"

Problem 2 Ordern har gått igenom, två betalningar har dragits. 

  1. Sök i Stripe (på mailadress eller firebaseID) för att verifiera att endast en betalning mottagits för ordern.
  2. Använd template: Created, reserverad + mottagen betalning.
  3. Förklara för användaren att endast en betalning har genomförts och visa eventuell bevisning från Stripe.

Dubbelkolla Dubbelbetalningar

  1. Gå in på Stripe och filtrera betalningar baserat på det exakta beloppet och datum.
  2. Kontrollera betalningens metadata för att se till att de är kopplade till rätt ordernummer.
  3. Om osäker, rådfråga en kollega.

Kan inte kund ange sin adress? Får felmeddelande.

  1. Råd användaren att endast ange siffror i "Postcode" och staten under "State" för att undvika problem med fraktalternativen.
  2. Speciellt viktigt för användare från Australien och USA där postadressformat kan skapa förvirring.



warning Created with Sketch.