Once Upon Publishing

Ej nöjd med order - Beskärning / Layout

Uppdaterad


Fråga: Användaren är inte nöjd med sin order, vad gör jag?


Svar:  Om det inte är ett uppenbart produktionsfel så börja med att titta på den här guiden för att se hur du granskar bilder.

Säger användaren att bilden är felaktigt beskuren? 

Template att utgå ifrån: Beskärning / Layout

Svar:  Vi stöder fyrkantiga bilder och 4:3-format på stående och liggande bilder. Om bilderna har andra mått kommer de att beskäras för att passa våra layoutmallar och det syns direkt i appen.

Man kan få olika resultat om man ändrar layout och mängden bilder. Om bilden inte beskärs som de vill, kan användaren välja en annan layout eller redigera bilden i en annan app.

Lösning: Tipsa användaren om att använda sig av förhandsgranskning i app/webb då det där syns ifall bilden blir beskuren och de har då möjlighet att ändra detta innan beställning om det ser tokigt ut.

Du bedömer själv om du vill ge användaren en rabattkod som goodwill eller inte ifall boken redan har levererats och användaren är missnöjd.

Exempelbild med de vanligaste formaten:

Bilden är tagen från Photography Life.

Layout prints
Till våra prints stöder vi 4:3-format på stående och liggande bilder. Om bilderna har andra mått kommer de att beskäras, vilket syns direkt i appen.

Säger användaren att full bleed bild inte ser bra ut? 

Svar:  På grund av vikningstekniken är foton med mänskliga motiv till exempel inte lämpliga för full bleed, eftersom mitten av bilden delvis kommer att döljas i vikningen. 

Appen ger en varning när du lägger till en fullständig full bleed för första gången på det uppslaget.
Det finns även en skuggning som markerar vilken del av bilden som kan försvinna i vikingen.

Lösning: Vi brukar erbjuda användaren en 50% kod på en ny bok efter att användaren har ändrat i uppslaget. Template: Full bleed

Guide taggad med: beskärd bortskuret ej nöjd inte nöjd kapad bild missnöjd
warning Created with Sketch.