Once Upon Publishing

Avbryt/Ändra order

Uppdaterad

Om en användare hör av dig och vill avbryta eller ändra något i sin order:

Börja alltid med att kontrollera vad det är som är fel och varför användaren vill avbryta ordern.

  • Har ordern status "In_production" så står vi för alla produktionskostnader vid en avbruten order.
  • Har ordern status "Paused" så kan vi avbryta den oavsett anledning då detta inte medför några kostnader för oss. Kom ihåg att återbetala kunden eller skicka en rabattkod (fixed amount) för ny beställning! 

Är det något på omslaget som blivit fel, till exempel fel bild eller felstavad rubrik så har vi möjlighet att kolla på omslaget i PDF-filen utan att fråga om lov.
Det är helt okej att avbryta ordern om det är stora fel, trots att ordern är i produktion.
Fingertoppskänsla gäller här - känn efter vad du tycker är den bästa lösningen.

Mindre fel eller ändring:

  1. Rabattkod upp till 50%
    Template: Ändra beställning, 50% rabatt
    Den här lösningen kan vi erbjuda i de fall när vi inte tycker att felet är så stort att det är rimligt att avbryta ordern. Användaren kommer då att få den beställning som innehåller fel, men får ett erbjudande om att kunna beställa produkten till halva priset efter att ha ändrat det som blivit fel.
  2. Rabattkod upp till 100%
    Template: Ändra beställning/Cancel, 100% rabatt
    Har ordern fortfarande status "Paused" eller om du tycker att det är lämpligt att avbryta ordern så kan vi avbryta även vid mindre fel.

  3. Vi nekar att avbryta ordern
    Template: 
    Ändra beställning, redan i produktion.
    Ändra beställning, redan i produktion. Svar 2 - används i de fall när användaren blir missnöjd över att vi nekat att avbryta ordern 

Här hittar du information för hur du avbryter order i Prepri och RPI.

Obs! Det kan vara bra att veta att vi har följande information på hemsidans Q&A och på terms & conditions i avtalsvillkoren.

Q&A hemsidan.
Kan jag avbryta min order efter att jag har lagt den?
Ja, inom 1 timme efter att du lagt din order kan du avbryta den och få pengarna tillbaka. Du gör det själv i appen eller på webben. Tryck på "Mina ordrar" och välj den order du vill avbryta. Använd sedan knappen "Avbryt order".

Har mer än 1 timme gått har din order nått produktion vilket tyvärr betyder att det är för sent att avbryta eller göra ändringar.

Om jag ändrar min fotobok eller fotoprint efter att beställningen är lagd, kommer dessa ändringar att skrivas ut?
Nej, tyvärr. Ändringar som görs i dina böcker eller prints efter att du har lagt beställningen kommer inte att komma med i tryck.

Att förhandsgranska dina böcker är alltid en bra idé eftersom vi på Once Upon inte kan göra ändringar i din beställning.

Du kan alltid avbryta din order inom fyra timmar efter att du lagt den och få pengarna tillbaka. Efter det kan du göra ändringar i dina böcker eller prints och lägga en ny order.


Avtalsvillkor


3. Ångrat köp och reklamation

3.1 Ångerrätt
Eftersom produkterna är specialtillverkade utifrån dina önskemål som kund gäller inte den lagstadgade ångerrätten enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

3.2 Reklamation
Om du anser att det är fel på din Produkt ska du så snart som möjligt efter du mottagit den kontakta kundtjänsten via webbsidan och beskriva i vilket avseende du anser att Produkten är felaktig. Kundtjänsten hanterar därefter reklamationsärendet och bedömer om Produkten avviker från din beställning på sådant sätt att Once Upon ska ansvara för felet.


Punkt 3.1 finns inte angiven i våra terms and conditions gällande våra kunder i USA. 
Nedan text är vad som gäller, våra användare i USA kan alltså inte åberopa ångerrätt på våra böcker. 

“There are certain state laws that require that customer be given a period (cooling period) to return certain goods such as cars but not for online purchases.  The FTC has a similar cooling off period for door-door sales and a rule a prompt delivery rule for sales (generally 30 days) and if there is no delivery made a requirement to refund the purchase price.  In general, however, the client only needs to follow its terms and conditions.  Thus, you do not need to include an Americanized version of the section referenced below. Let me know if you have further questions.”

Guide taggad med: ändra order avbryt order avtalsvillkor
warning Created with Sketch.