Once Upon Publishing

Reklamation - gammal order

Uppdaterad

Om kunden hör av sig och är missnöjd med bokens kvalité efter 1år - då kan det komma att bli ett reklamationsärende. Vad avgör då detta? 

Det kan vara svårt att avgöra vad som räknas som ett reklamationsärende. Här handlar det om att bedöma skadorna och lita på sitt eget omdöme. Tanken med böckerna är att de ska hålla generationer framöver, därför ska de hålla en hög kvalité - samtidigt som kunden också ska ta hand om dem väl. 

Innan vi bedömer detta är det viktigt att notera om kunden valt att korrigera eventuella produktionsfel genom att få en kod som kompensation istället för att begära en reproduktion. Därför bör vi kontrollera tidigare kommunikation med kunden i Kundo angående ordern och boken för att se om det finns någon relevant information.


Så, när räknas ett ärende som en godkänd reklamation? 

- När kunden hör av sig och inte är nöjd med bokens kvalité efter att garantitiden gått ut och när vi anser att kvalitén på boken inte håller standarden. Kraftiga förslitningsskador som ej orsakats av prodfel.
- 1 år efter köpet
- Gäller ej då kund valt kod vid prodfel istället för en reproduktion. ( OBS! Se till att söka efter detta i kundo. Om det finns tidigare kontakt gällande ordern och boken) 


Vilken tagg använder vi?

Bok | Reklamationsärende

Kommentera i Kundo: 
Skriv en kort kort sammanfattning i kommentarsfältet i Kundo, för att enkelt kunna gå igenom orsaken vid behov. Tex, Boken blev gul efter 16 månader eller efter 2 år började sidorna falla ut.

Varför? Vad gör vi med infon?
En långsiktig mätning av böckernas kvalitet. Håller böckerna den kvalité vi lovar?


Prints

Vi har i dagsläget ingen liknande rutin för reklamationer av prints vid gammal order.
Vi avvaktar och följer utvecklingen!

warning Created with Sketch.