SMS till användare
Uppdaterad
Använda Link Mobility för att kontakta en användare
1. Logga in på Link Mobility
- Länk till inloggningssida: Finns i 1Password.
- Användarkonto: Kundnummer 10004214.
- Lösenord: Hitta det aktuella lösenordet i 1Password.
2. Skapa sändning
- Navigera till Skapa sändning: Efter att du loggat in, välj 'Skapa sändning' från menyn.
- Ange mobilnummer:
- Hitta användarens mobilnummer i admin.
- Skriv in mobilnumret i det angivna fältet.
- Tryck på “lägg till”. Obs! Det är möjligt att lägga till flera nummer om du behöver skicka samma meddelande till flera användare.
3. Skriv meddelandet
- Meddelandetext: Skriv ditt meddelande i rutan som finns under mobilnummerfältet.
- Observera: Användaren kan inte svara direkt på detta SMS. Se till att meddelandet innehåller information om hur de kan kontakta er, exempelvis genom att hänvisa till happytohelp@onceupon.se för ytterligare kommunikation.
4. Sänd meddelandet
- Granska meddelandet: Dubbelkolla att all information är korrekt och att inga fel har smugit sig in.
- Skicka meddelandet: När allt är korrekt, klicka på skicka för att distribuera SMS:et till angivna nummer.
Sammanfattning
Denna guide förklarar hur du använder Link Mobility för att effektivt kontakta användare som inte svarar på e-post. Det är viktigt att alltid kontrollera att du har rätt mobilnummer och att ditt meddelande är tydligt och informativt, speciellt eftersom mottagarna inte kan svara direkt på SMS:et. Inkludera alltid en alternativ kontaktväg, som en e-postadress, där användaren kan nå er för att säkerställa en smidig kommunikation.